Per poder viure al SXXI sense ser analfabets digitals,gaudim d’unes competències digitals,es a dir: Hem de conèixer i saber aplicar les noves tecnologies en tots els àmbits.
Com a Mestres,hem de tenir coneixement sobre les innovacions de les tecnologies de la informació i la comunicació ( TIC) amb la fi de poder ensenyar i educar als infants de les aules sense quedar-se enrere,ja que aquestes competències digitals cal anar-les millorant ja que la tecnologia avança ràpidament, és a dir el nostre aprenentatge haurà de ser continuat.
Les TIC ens faciliten a gestionar la informació de manera senzilla i a comunicar-nos amb els alumnes per fer-ho un mitjà d’aprenentatge d’utilitat.
Normes de l’UNESCO:
Els docents hauran d’adquirir els tres nivells d’aprofundiment de l’ús de la tecnologia.
Nocions bàsiques de tecnologia: Es refereix a que els mestres hauran d’adquirir coneixements sobre els ordinadors i els programes que el componen. A part d’adquirir aquests coneixements sobre tecnologia també hauran de saber treballar amb aquesta en grups o individualment. A més a més hauran de saber d’utilitzar el recurs d’Internet, ja que ells mateixos s’aniran enriquint amb els diferents coneixements que aporti les diverses webs.
Aprofundiment de coneixements: Els docents han de conèixer i utilitzar les diferents aplicacions i instruments en les situacions en les que hi hagi algun problema i també hauran d’ajudar als alumnes i a ells mateixos, a l’hora de poder resoldre els problemes hauran d’accedir a informacions o comunicar-se amb experts en algunes matèries, per tant tenen l’obligació de saber utilitzar xarxes de recursos.
Per crear i supervisar els plans dels projectes dels estudiants han d’arribar a conèixer totes les TIC amb perfecció i també per poder explicar la seva pròpia formació professional.
Creació de coneixements: Els docents han de ser capaços de que els seus alumnes tinguin tots els coneixements de les TIC i que vagin adquirint nous aprenentatges, sense mai oblidar-se del que van aprendre amb anterioritat. Un altre aspecte important dels docents és que han de mostrar l’experimentació, l’aprendre continuat i l’ utilització de les TIC amb vista de crear uns futurs estudiants amb molt de coneixement.
Normes de la ISTE:
La ISTE ha publicat dos documents que recullen les competències que haurien d’adquirir els docents i els estudiants:
Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents. Segons aquestes normes els docents haurien de ser competents en:
* Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants
* Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant
instruments contemporanis
* Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades
en la societat digital
* Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat
* Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge
Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants
* Creativitat i innovació
* Comunicació i col•laboració
* Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació
* Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions
* Ciutadania digital
* Funcionament de la tecnologia i conceptes
Educación prohibida
Hace 12 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario